Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Se indlæg

Udskriv debat
Alkohol er også et stof punktum !!
Kim
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 26. juli 2009
Brugers avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 6

Føler lige en utrolig trang til at provokere og måske endda skabe grundlag for debat.

Overskriften Alkohol er også et stof, skal ikke forstås derhen, at alle der drikker alkohol er softmisbrugere, tvært imod, den skal forstås sådan at alkohol er farligt for alle tidligere misbrugere.

Påstand:
Mange stofmisbrugere har et uopdaget sidemisbrug af alkohol.
Har man først været afhængig af et rusmiddel, er risikoen for at blive afhængig af et andet større.

Jeg har ofte set, at tidligere misbrugere, ikke regner alkohol for værende særligt farligt, dette har jeg ved selvsyn kunne observere da jeg var i alkoholbehandling. Desværre har jeg også set at nogle tidligere softmisbrugere, netop fordi de ikke har været opmærksom på at alkohol også er et rusmiddel, har flyttet deres misbrug fra "de hårde stoffer" over til det mere accepterede stof alkohol blot for efter kort tid at falde tilbage i stofmisbrug.

Undersøgelser har påvist, at alkohol i leveren hos alkoholikeren ( efterhånden som leveren beskadiges ) danner et stof der hedder THIQ der som sætter sig i hjernen, dette stof ses normalt hos misbrugere af heroin.

Min påstand er yderligere, at når man som tidligere stofmisbruger, benytter alkohol som sit "nye party stof" har en større risiko for tilbagefald til det foretrukne "hårde stof". Dette bygger jeg på det faktum, at dels vil alkoholen på et tidspunkt ikke længere kunne skabe den rus og flugt som misbrugeren søger og dels ved vi jo alle at når vi drikker alkohol, vil hæmningerne falde og vi er ikke længere på vagt og opmærksomme på hvad der er godt eller skidt for os.

Jeg ved at jeg med denne lille provokation, sikkert vil få en stor del af læserne på nakken, det er ok jeg kan ta' det.

Tænk blot over, at jeg som alkoholiker, jo heller ikke kunne finde på at tage heroin eller kokain for at more mig. Jeg ved jo at det føre til afhængighed.

Lad mig endelig høre jeres holdninger og bemærkninger, kan næsten ikke vente med at diskutere dette emne.

Redigeret af Kim d. 27. juli 2009
Hilsen
Kim Julius Sigfred Andreassen

Ejer & Administrator
alkohol-misbrug.eu

Spring til debat:
Siden dannet på: 0,20 sekunder
81,980 Unikke besøg