Navigation
· Forside
· Artikler
· Downloads
· FAQ
· Debatforum
· Links
· Nyhedskategorier
· Kontakt siden
· Fotoalbum
· Søg
· Foreslå link
· Foreslå nyhed
· Foreslå artikel
· Foreslå billede
· Artikler
· Downloads
· FAQ
· Debatforum
· Links
· Nyhedskategorier
· Kontakt siden
· Fotoalbum
· Søg
· Foreslå link
· Foreslå nyhed
· Foreslå artikel
· Foreslå billede
Nyeste artikler
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.
Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Se indlæg
Alkohol-misbrug.eu Info om alkohol og misbrug :: Misbrugsforum :: Behandling
|
Flere og flere kommer i behandling
|
|
| Kim |
Lagt på d. 04. oktober 2008
|
|
Super Administrator Antal indlæg: 6 Tilmeldt: 12.08.08 |
Her i uge 40 har der været fokus på alkohol som der altid er netop denne uge. Heldigvis viser det sig at aldrig har så mange været i alkoholbehandling som der er for tiden. Jeg skriver heldigvis fordi, det er positivt, at flere aktive kommer i behandling, det er straks mindre positivt, for ikke at sige negativ, at problemet med alkoholisme, derfor må være blevet størrer. Flere behandlingsteder melder ligefrem om ventelister og i den ambulante behandling ses også en stigning. Det hænger, tror jeg, sammen med en holdningsandring, i såvel samfundet som sådan og i særdeleshed, på arbejdspladserne. Behandlingstederne i Danmark, melder om at op til en trejdedel af dem der kommer i behandling, får behandlingen betalt af deres arbejdsgiver. Det er positivt, syntes jeg, at arbejdsgiverne, nu ( endelig ) kan se at det er bedre at hjælpe en medarbejder med et alkoholproblem, end bare at opsige medarbejderen. Samtidig kan jeg godt frygte, at når behovet for arbejdskraft i Danmark igen falder, så vil antalet af arbejdsgiver betalte behandlinger falde i takt hermed. Det er min personlige vurdering, at de to ting, desværre hænger sammen, i tider hvor der er behov for arbejdskaft, er arbejdsgiverne, mere tilbøjlige til at gøre alt for at beholde de medarbejdere de har, hvor denne vilje nok ikke er tilstede i nedgangs tider. Jeg syntes dog stadig at det, er positivt at så mange kommer i behandling, alle har jo ret til et værdigt liv og vi har alle et ansvar for, at muligheden for et sådan liv er tilstede. |
|
|
|
| Spring til debat: |